1

Wątek: podsumowania

Witam,
postanowiłem napisać kilka uwag/propozycji, które nasunęły mi się podczas korzystania z aplikacji:

1) Brakuje mi podsumowania poszczególnych kategorii. Chodzi o to, że czasem chciałbym zweryfikować ile kosztuje mnie dana kategoria sumarycznie (zarówno w zakresie planowania, jak i faktycznych wydatków) oraz porównać to z kolejnymi miesiącami. (oczywiście, aby nie zaciemniało obecnej formy prezentacji dobrze by było gdyby podsumowanie było prezentowane opcjonalnie - np. dodatkowy przycisk na poziomie poszczególnej kategorii).

2) Przydała by się zakładka ze statystykami dotyczącymi zarówno planowania jak i wykorzystania budżetu w poszczególnych miesiącach. Rozwiązanie powinno być dynamiczne - użytkownik pownien sam móc decydować jakie statystyki chce w swoim profilu zdefiniować.

3) W prezentacji przydałoby się pokazanie możliwości skorzystania z wykresów, a w samym programie rozbudowa opcji wykresów i porównań (najlepiej w powiązaniu ze statystykami o których pisałem powyżej)

4) Kolejne lata - jak wygląda kwestia prezentowania budżetu na przełomie roku? Nie miałem jeszcze tej przyjemności, ale chciałbym mieć możliwość kontynuacji pracy ciągłej (np. poprzez przesunięcie kilku kolumn miesięcy na ekranie - najistotniejsze są dla mnie miesiące te które były (ok. 2), oczywiście obecny i nadchodzące, stąd propozycja by tabela z podsumowaniem mogła być przesuwana w 'pionie' najlepiej, jeśli mógłbym zdefiniować, że chce widzieć zawsze 2 ostatnie miesiące, aktualny i kolejne (ale nie wiem czy projektantowi rozwiązania spodoba się moja wizja smile )

5) Przenoszenie płatności między kategoriami. Zdarza się, że w wyniku pracy z aplikacją i planowania budżetu okazuje się, że pierwotny budżet był zaplanowany nie do końca poprawnie i wymagana jest rekonfiguracja kategorii (usunięcie, przeniesienie, modyfikacja ilości kategorii). Obecnie jest możliwość zmiany nazwy kategorii, ale problem rodzi się, gdy chciałbym przenieść kilka płatności z danej kategorii do innych kategorii(nowych i bardziej logicznie zaplanowanych). Sugerowanym rozwiązaniem byłoby umożliwienie jednoczesnego przeniesienia kilku płatności (zaznaczenia kilku) do jednej z istniejacych już kategorii.
Pamiętajmy, że w miarę jak nasza świadomość planowania wydatków wzrasta, bardzo często konieczna jest reorganizacja dotychczasowego podejścia.

To tyle na szybko.

PS.Pozdrawiam autora programu - gratuluję ciekawej inicjatywy i estetycznej formy prezentacji.

Grzegorz.

Odp: podsumowania

Dzięki Grzegorzu. Istotnie, dobre sugestie. Staramy się żeby program właśnie był bardzo przejrzysty i czytelny, stąd oszczędzamy na krzykliwych kolorach, ale jednak skupiamy się właśnie na statystykach.

Możesz zobaczyć podsumowanie każdego miesiąca:

1. planowane dochody - planowane wydatki
2. rzeczywiste dochody - rzeczywiste wydatki

1) Z pewnością się pojawi. Wiemy jak to zrobić nie zaciemniając obrazu, a nawet nie dodając dodatkowych przycisków. Chcemy mieć ich jak najmniej.

2) Już na stronie głównej programu, na samym dole prezentowana jest informacja dla każdego miesiąca. Napisz jeżeli masz na myśli doszczegółowienie tej statystyki.

3) Z pewnością będziemy rozbudowywać te opcje. Nie będę tutaj ujawniał jakichś szczegółowych planów, ale jak zwykle zaproponujemy sporo funkcjonalności w prostej formie.

4) Twoje plany przejdą na kolejny rok automatycznie. Byćmoże do tego czasu będziesz mógł na stronie głównej wybierać ile i które miesiące chcesz zobaczyć. Teraz widzisz cały bieżący rok.

5) Tak, tutaj rzeczywiście nie ma opcji przenoszenia. Powinna się kiedyś pojawić.

Napisz nam więcej sugestii, jeżeli będą się pojawiały. Poleć program znajomym, ponieważ im więcej użytkowników rozmawia o programie i pokazuje nam w którą stronę się rozwijać, tym szybciej rozbudowujemy aplikację.

Budżet Domowy
Zarządzanie finansami online
http://www.budzetdomowy.pl